Skip to content
Viện Tài nguyên và Môi trường, Đại học Quốc gia Hà Nội

Viện Tài nguyên và Môi trường, Đại học Quốc gia Hà Nội

Bảo vệ Tài nguyên và Môi trường

Trang chính | Mail vnu | Eoffice | vi Vietnam | en English

VIỆN TÀI NGUYÊN VÀ MÔI TRƯỜNG, ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI
Tiên phong trong bảo vệ môi trường và phát triển bền vững

Primary Menu
  • TRANG CHỦ
  • Giới thiệu
    • Thông điệp của Viện trưởng
    • Giới thiệu CRES
    • Quyết định bổ nhiệm Viện trưởng
    • Cơ cấu tổ chức
      • Sơ đồ cơ cấu tổ chức
      • Hội đồng Khoa học Công nghệ và Đào tạo
      • Ban lãnh đạo Viện
      • Đội ngũ cán bộ
  • KHOA HỌC CÔNG NGHỆ
    • TỔ CHỨC KHOA HỌC CÔNG NGHỆ
      • TRUNG TÂM ỨNG DỤNG VÀ CHUYỂN GIAO CÔNG NGHỆ
        • Quyết định thành lập Trung tâm Ứng dụng và chuyển giao công nghệ
        • Giới thiệu công nghệ CDI
      • Phòng thí nghiệm CRES
    • NGHIÊN CỨU KHOA HỌC
    • ĐỀ TÀI, DỰ ÁN
      • Danh mục các đề tài dự án quốc tế
      • Danh mục các đề tài, dự án trong nước
    • ẨN PHẨM, XUẤT BẢN
      • Danh mục các bài báo quốc tế
      • Danh mục bài báo trong nước
      • Sách chuyên khảo
      • Sách tham khảo
  • ĐÀO TẠO
    • Giới thiệu đào tạo
    • Đào tạo tiến sĩ
      • Tóm tắt luận án
      • Toàn văn luận án
      • Luận án
    • Danh mục các luận văn cao học đào tạo tại CRES từ năm 2007-2017
    • Tuyển sinh đào tạo Tiến sỹ
  • TIN TỨC VÀ SỰ KIỆN
    • Tin tức đào tạo
    • Tin tức hội nghị hội thảo
    • Tin tức học bổng Nagao
    • Tin tức hợp tác quốc tế
    • Tin tức nghiên cứu khoa học
  • HỢP TÁC PHÁT TRIỂN
  • VĂN BẢN PHÁP LUẬT
    • Văn bản do nhà nước ban hành
    • Văn bản pháp luật do VNU ban hành
    • Văn bản pháp luật đào tạo
    • Văn bản quy định do CRES ban hành
    • VBPL Hợp tác phát triển
    • Các văn bản mẫu về đấu thầu
    • Văn bản pháp luật do CRES ban hành
    • VBPL Thanh tra pháp chế
    • Quy định, Nghị định về đấu thầu
  • Liên hệ
Youtube
  • Home
  • TIN TỨC VÀ SỰ KIỆN
  • Advancing Policy and Practice on Climate Action through intergenerational dialogue in Vietnam and beyond across Southeast Asia

Advancing Policy and Practice on Climate Action through intergenerational dialogue in Vietnam and beyond across Southeast Asia

cresadmin 17/08/2023

APPOCA is funded by the British Academy Maximising Impact scheme (funded by the UK’s Department for Science, Innovation and Technology), that is intended to take forward impacts from ongoing cutting-edge research. APPOCA has been developed to advance the impacts from the Youth-led Adaption to Climate Change Challenges in Vietnam (YACC) project.

You have been invited to these workshops as somebody with an important role to play in relation to youth and/or climate action policy and practice. The workshops are a central component of APPOCA and are intended to share the approach undertaken within the YACC and its successes with relevant stakeholders and start an important conversation about how similar approaches could be adopted and adapted elsewhere across Southeast Asia. These workshops will also signal the start of Younity4action, an international cooperative committed to working together as we learn to live with our changing world.

Below, we briefly outline the YACC project, its components and its creative outputs.

The Challenge

Climate change is one of the most serious threats to humanity, requiring urgent action. However globally, climate action is still not happening on the scale or at the speed needed. Current approaches are therefore not delivering the type of changed needed and we must therefore seek out approaches that understand how we can learn to live with, adapt to and mitigate against the impacts of climate change. Such approaches must also foreground notions of tackling the crisis of climate injustice, that is, working with and alongside those least responsible for contributing to climate change whilst being most at risk of the impacts, having the fewest opportunities to adapt and least empowered to make systemic changes. Therefore, hierarchical and unequal power relations restrict collective action, with youth, disadvantaged communities and Global South countries, often at the sharp end of this failure to act.

YACC – What we did and where we worked

Vietnam is regarded as one of the most at risk countries from the climate crisis, with the Red River catchment (RRC) in Northern Vietnam, one of the most “at risk” catchments globally. The RRC is densely populated, with ~30 million inhabitants and is central to the economy of Vietnam with a long history of agricultural production producing food for both Vietnam and SE Asia. Climate change is leading to a range of hydrological extremities in the area that put both the economy of Vietnam and the livelihoods and welfare of its people at risk.

Vietnam map 1.jpg

Funded as part of the British Academy‘s Youth Futures programme (supported under the UK Government’s Global Challenges Research Fund), the YACC project focused on developing youth-led perspectives and climate action on the sustainable development challenges facing the diverse RRC. The project had four core principles which were:

  • The centrality of youth for sustainable climate action
  • The utilisation participatory action research
  • The importance of intergenerational and intercultural learning through community-based dialogue
  • The role of creativity and innovation in building climate action and community resilience

These four core principles will also form the basis of APPOCA and Younity4action.

Working with youth across three locations in the RRC, the project supported research capacity development which enabled youth to research ‘at risk’ local communities and investigate and capturing both the challenges faced as well as localised knowledge of, responses to and resilience against these challenges.

This was a transdisciplinary project. It involved scaffolding social science research skills and education, alongside scientific ‘knowledge’ on climate change to support youth to capture and analyse diverse, local knowledge and build social capacity for a more sustainable future.

Youth were also supported to innovate and create arts-based outputs from their findings as a means to support localised knowledge exchange and enhance community resilience. The role of emotion, as both an inhibitor (fear, hopelessness, disempowerment) and as a facilitator (empathy, hope and a sense of efficacy) of climate action was also central to this work, shaping both our adoption of creative methods and the production of creative and arts- based knowledge-exchange outputs.

A key objective from this project was to utilise our youth participatory action research model which focused on ‘knowledge, exploration, action’.

In practice, this looked as follows: 

  • [URIS id=10964]
  • The youth participated in workshops (in-person/online) and individual online training focused on developing their knowledge on climate change and how to become a researcher (including learning about ethics, interviewing, focus groups etc.)
  • The youth then had an opportunity to put this into practice during a visit to Xuân Thủy National Park where they observed the impacts of climate change and practised their research skills by speaking to local residents about their experiences of living with climate change.
  • The youth then went back into their own socially and culturally diverse communities to conduct research about how climate change was impacting on the lives of its residents and importantly, to identify stories focused on how people were learning to live with climate change.
  • The youth were then supported by the research team (via workshops) to turn some of the stories they had found into creative outputs of their choice. This was as a way to share intergenerational and diverse social and cultural ways of adapting to and living with climate change to support wider community resilience building.
  • These creative outputs have since been added to a digital storymap. The stories collected by the youth also inspired the development of an original water puppetry performance with this and the storymap shared with an audience of policymakers and practitioners at the showcase event in Hanoi in December 2022.

We have strong evidence that this approach worked to support community- based intergenerational dialogue and to support and inspire independent, intergenerational community-based climate action. We also witnessed the important role of creativity and storytelling in these processes.

Youth found that the people in the most affected communities are noting increasing instability and uncertainty in the weather patterns (though this was often not explicitly seen as linked to climate change). This uncertainty made it extremely difficult to plan or adapt, leading to serious impacts on their livelihoods. However, the youth found significant evidence of community resilience to these challenges. The youth were also very clear that the communities overwhelmingly welcomed the opportunity to talk about the issues faced and to share how they were adapting to these challenges, highlighting the importance dialogue in enabling communities to feel seen and heard.


Youth identified not just community challenges but stories of adaption offering hope


Creative outputs from the project

Below are links to the creative outputs that have been developed from the YACC project. This includes:

  • Our animation about the project – follow Sa, our storytelling kingfisher who ta
  • kes you for a ride along the Red River to tell you all about the project and what the youth have been working on
  • The digital storymap and storybook containing all of the youth-led creative outputs sharing the stories of hope and resilience from along the Red River

The film from our showcase event featuring the full version of the water puppetry performance

  • Our info-animation created to respond to community needs to understand the the role of the electro dams including their benefits and potential challenges resulting from climate change.
  • Our project video explaining more about what we did.
RIVER_OF_HOPE_FINAL_SUBTITLES.mp4

HERE WE WILL ADD LINKS TO ALL THE CREATIVE OUTPUTS

Early Impacts from YACC

We know already that the YACC project has had a number of successes.

For instance, we know that:

  • The youth involved in the project are now more aware climate change and feel more confident and energised to engage with climate and environmental action in their communities. involvement has also prompted independent social action between youth and community members.
  • Most members of the communities we worked in welcomed the opportunity to share their experiences and the knowledge they have on how they are adapting to living with climate change. It provided an important opportunity for communities to come together, across the generations and to feel listened to.
  • Using the arts and creativity was an important vehicle for community engagement around climate change and policymakers and practitioners took note of this. For example, the water puppetry performance impressed policymakers from the Vietnam’s Ministry of Agriculture and Rural Development (MARD) so much so that they have now adopted using this within their disaster preparedness programmes. The Vietnam Museum of Ethnonology have committed to engage with the water puppetry performance as an educational resource to teach about environmental change and the role of traditional art forms to raise awareness and care for the environment. And also, the water puppetry troupe have witnessed the role they can have in protecting the environment and ensuring communities are informed about the environmental challenges and opportunities for action and have committed to performing the show for future audiences and working again with researchers for future work.

The impacts around the other creative outputs are still emerging as we share more widely.

APPOCA’s Objectives

APPOCA has three objective that are specifically linked to taking forward the impact from YACC. These objectives are:
  • To enhance and extend opportunities for dialogue between youth and key policy-makers and practitioners focused on climate action at national and international level within Southeast Asia.
  • To influence youth- and/or climate-focused policy-makers and practitioners to engage with approaches that include community-focused, intergenerational knowledge exchange
  • To advocate for the role of creativity, storytelling and emotions in supporting and encouraging climate action

In summary, to deliver and maximise the impact from the objectives outlined above, APPOCA will:

  • Host key four stakeholder workshops (one in Vietnam, Cambodia, Thailand and Malaysia)
  • Produce an ‘international’ policy and practice brief (as well as individual country policy briefs)
  • Co-produce adapted resources to support policymakers/practitioners

The Workshop

The key aim of the workshop is to bring together relevant stakeholders from policy and practice who focus on youth and/or climate-related matters. The workshops will support attendees to explore the approach/model utilised in YACC and its four core principles which as a reminder are:

  • The centrality of youth for sustainable climate action
  • The utilisation participatory action research (working with youth/ communities – not doing research to)
  • The importance of intergenerational and intercultural learning through community-based dialogue
  • The role of creativity and innovation in building climate action and community resilience

The workshops will focus around these two main questions:

  1. What learning can stakeholders take from the project that they can build into future policies/initiatives focused on youth and/or climate action?
  2. What information and resources would they need to adopt and advocate the wider adoption of the resources?

The diverse responses from the workshop activities will be collated to produce a stakeholder ‘wish-list’ for each country and then a combined ‘wish-list’ to inform the development of an international policy brief and accompanying resources.

All stakeholders attending the workshops will also be asked to ‘pledge’ what action they will be willing to commit to to take forward the objectives of APPOCA based on the four principles above.

Following the workshops

All stakeholders will be invited to stay in touch as we develop the briefs and the resources based on the outcomes of the workshops.

Stakeholders who want to be more involved in developing the policy briefs and resources will be welcome to do so.

All stakeholders will be invited and encouraged to become part of Younity4action where we can build on our developing and new partnerships and continue to work together.

Continue Reading

Previous: Tầm nhìn chiến lược phòng thí nghiệm
Next: Thông báo kết quả trúng tuyển viên chức năm 2023

Bài viết liên quan

VNU_Russia_2024 (10)

ĐHQGHN tăng cường hợp với các cơ sở giáo dục đại học hàng đầu của Liên bang Nga

cresadmin 11/05/2025
1-s2.0-S2666911024000285-ga1_lrg

Bằng chứng đầu tiên về vi khuẩn kháng kháng sinh liên quan đến vi nhựa

cresadmin 11/02/2025
z6259748009874_5d9514ad6174104248d25d81bf51aee5-2048x1028

CHÚC MỪNG NĂM MỚI 2025

cresadmin 30/01/2025

Tìm kiếm

Thông báo

THÔNG BÁO TUYỂN SINH ĐÀO TẠO TIẾN SĨ NĂM 2025 Thong bao Tuyen sinh 1

THÔNG BÁO TUYỂN SINH ĐÀO TẠO TIẾN SĨ NĂM 2025

15/03/2025
Bảo vệ luận án tiến sĩ của NCS Ngô Tiến Chương Anh Bia Thong bao 2

Bảo vệ luận án tiến sĩ của NCS Ngô Tiến Chương

05/11/2024
Thông báo gia hạn thời gian nộp hồ sơ chương trình học bổng Nagao tại Việt Nam năm 2024-2025 Anh Dai dien HB NAGAO 3

Thông báo gia hạn thời gian nộp hồ sơ chương trình học bổng Nagao tại Việt Nam năm 2024-2025

01/10/2024
Thông báo danh sách thí sinh đủ điều kiện dự tuyển chương trình đào tạo tiến sĩ chuyên ngành Môi trường và phát triển bền vững đợt 2 năm 2024 anh nen Thong Bao 4

Thông báo danh sách thí sinh đủ điều kiện dự tuyển chương trình đào tạo tiến sĩ chuyên ngành Môi trường và phát triển bền vững đợt 2 năm 2024

20/09/2024
Lịch họp xét hồ sơ dự tuyển chương trình đào tạo tiến sĩ Môi trường và phát triển bền vững đợt 2/2024 tại Viện Tài nguyên và Môi trường, Đại học Quốc gia Hà Nội anh nen Thong Bao 5

Lịch họp xét hồ sơ dự tuyển chương trình đào tạo tiến sĩ Môi trường và phát triển bền vững đợt 2/2024 tại Viện Tài nguyên và Môi trường, Đại học Quốc gia Hà Nội

20/09/2024

Danh mục thẻ

CRES Công nghệ môi trường Dịch vụ môi trường ESG Giải pháp môi trường Khí nhà kính Môi trường Thiên nhiên Net Zero Thông báo Thị Trường Các Bon Tín chỉ Các bon Viện Tài nguyên và Môi trường VNU Đại học Quốc gia Hà Nội

Đào tạo

THÔNG BÁO TUYỂN SINH ĐÀO TẠO TIẾN SĨ NĂM 2025 Thong bao Tuyen sinh 1

THÔNG BÁO TUYỂN SINH ĐÀO TẠO TIẾN SĨ NĂM 2025

15/03/2025
Hội đồng đánh giá Luận án tiến sĩ cho nghiên cứu sinh Ngô Tiến Chương a3 2

Hội đồng đánh giá Luận án tiến sĩ cho nghiên cứu sinh Ngô Tiến Chương

31/12/2024
Lễ khai giảng khóa đào tạo tiến sĩ 2024-2027 và trao học bổng cho các nghiên cứu sinh anh 6 3

Lễ khai giảng khóa đào tạo tiến sĩ 2024-2027 và trao học bổng cho các nghiên cứu sinh

31/12/2024
Bảo vệ luận án tiến sĩ của NCS Ngô Tiến Chương Anh Bia Thong bao 4

Bảo vệ luận án tiến sĩ của NCS Ngô Tiến Chương

05/11/2024
Hội đồng đánh giá luận án tiến sĩ cho ncs Vũ Văn Khoát anh 3 5

Hội đồng đánh giá luận án tiến sĩ cho ncs Vũ Văn Khoát

21/10/2024

Phát triển xanh

Mua bán tín chỉ carbon: Vẫn đợi… chính sách dss 1

Mua bán tín chỉ carbon: Vẫn đợi… chính sách

18/03/2025
Báo cáo phát thải khí nhà kính: Được và chưa được Dich vu kiem ke knk 2

Báo cáo phát thải khí nhà kính: Được và chưa được

06/12/2024
Kiến nghị thí điểm cơ chế ưu đãi đặc thù cho doanh nghiệp xanh hinh-2-lua-chon-2-nguon-unsplash 3

Kiến nghị thí điểm cơ chế ưu đãi đặc thù cho doanh nghiệp xanh

02/12/2024
Đề xuất miễn thuế thu nhập khi bán tín chỉ carbon rung-1711334175262235858486 4

Đề xuất miễn thuế thu nhập khi bán tín chỉ carbon

27/11/2024
Trung Quốc phạt nặng doanh nghiệp thiếu kiểm định carbon 30-1629903271-khi-thai-nha-kinhh 5

Trung Quốc phạt nặng doanh nghiệp thiếu kiểm định carbon

27/11/2024

Tin tức và sự kiện

ĐHQGHN tăng cường hợp với các cơ sở giáo dục đại học hàng đầu của Liên bang Nga VNU_Russia_2024 (10) 1

ĐHQGHN tăng cường hợp với các cơ sở giáo dục đại học hàng đầu của Liên bang Nga

11/05/2025
Khảo sát chuyển đổi năng lượng tại vùng đệm Vườn Quốc gia Xuân Thủy: Lan tỏa thông điệp phát triển bền vững từ cơ sở anh-1-1-768x432 2

Khảo sát chuyển đổi năng lượng tại vùng đệm Vườn Quốc gia Xuân Thủy: Lan tỏa thông điệp phát triển bền vững từ cơ sở

22/04/2025
Lễ trao học bổng Nagao năm học 2024-2025: Chắp cánh cho những nghiên cứu khoa học về bảo tồn thiên nhiên anh-1 3

Lễ trao học bổng Nagao năm học 2024-2025: Chắp cánh cho những nghiên cứu khoa học về bảo tồn thiên nhiên

04/04/2025
THÔNG BÁO KẾ HOẠCH TỔ CHỨC TRAO HỌC BỔNG NAGAO NĂM HỌC 2024-2025 Anh Bia Thong bao 4

THÔNG BÁO KẾ HOẠCH TỔ CHỨC TRAO HỌC BỔNG NAGAO NĂM HỌC 2024-2025

23/03/2025
Bằng chứng đầu tiên về vi khuẩn kháng kháng sinh liên quan đến vi nhựa 1-s2.0-S2666911024000285-ga1_lrg 5

Bằng chứng đầu tiên về vi khuẩn kháng kháng sinh liên quan đến vi nhựa

11/02/2025

Kết nối với chúng tôi

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Linkedin
  • Instagram
  • Pinterest

Bài viết mới

VNU_Russia_2024 (10)

ĐHQGHN tăng cường hợp với các cơ sở giáo dục đại học hàng đầu của Liên bang Nga

cresadmin 11/05/2025
anh-1-1-768x432

Khảo sát chuyển đổi năng lượng tại vùng đệm Vườn Quốc gia Xuân Thủy: Lan tỏa thông điệp phát triển bền vững từ cơ sở

cresadmin 22/04/2025
anh-1

Lễ trao học bổng Nagao năm học 2024-2025: Chắp cánh cho những nghiên cứu khoa học về bảo tồn thiên nhiên

cresadmin 04/04/2025
Anh Bia Thong bao

THÔNG BÁO KẾ HOẠCH TỔ CHỨC TRAO HỌC BỔNG NAGAO NĂM HỌC 2024-2025

cresadmin 23/03/2025

ĐỊA CHỈ LIÊN HỆ

VNU – VIỆN TÀI NGUYÊN VÀ MÔI TRƯỜNG
ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘI (VNU-CRES)

Địa chỉ: 19 Lê Thánh Tông, Hoàn Kiếm, Hà Nội
Tel: (84)-24-3826 2932 / (84)-24-3825 3506
Email: cres@vnu.edu.vn/cres@cres.edu.vn
Website: www.cres.edu.vn/cres.vnu.edu.vn

Kết nới với fanpage

Thông tin truy cập

12203003
Users Today : 638
Users Yesterday : 734
Total Users : 80979
Total views : 14046482
Who's Online : 26
Copyright © All rights VNU-CRES | MoreNews by VNU-CRES.